Millasivut Oy:n palveluiden yleiset sopimusehdot

Täältä voit tutustua käyttö- ja sopimusehtoihimme, joiden noudattamiseen sitoudut, kun tilaat ja käytät tarjoamiamme palveluita.

1. Sopimusehtojen kattavuus ja kesto

Tämän asiakirjan ehdot koskevat Millasivut Oy:n (jatkossa ”palveluntarjoaja”) tarjoamia palveluja. Sopimuksen osapuolia ovat palveluntarjoaja sekä palvelun käyttäjä tai tilaaja (jatkossa ”asiakas”). Nämä sopimusehdot on julkaistu 14.1.2025 ja tulevat voimaan 14.1.2025, vaikka uusien sopimusten osalta ne alkavat olla voimassa välittömästi. Sopimusehdot ovat voimassa toistaiseksi, ja ne korvaavat kaikki aikaisemmat ehdot. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tehdä muutoksia näihin sopimusehtoihin.

2. Sopimuksen tarkoitus

Tämä sopimus koskee asiakkaan tilaamaa palvelua, jonka palveluntarjoaja tarjoaa asiakkaalle.

3. Sopimuksen solmiminen

Sopimus tulee voimaan asiakkaan tehdessä palvelun tilauksen.

Asiakkaalla ei ole oikeutta luovuttaa sopimusta kolmannelle taholle ilman palveluntarjoajan kirjallista hyväksyntää.

4. Sopimuskauden pituus ja sopimuksen irtisanominen

Sopimusjakso on samanpituinen kuin asiakkaan valitsema laskutuskausi. Sopimus uusiutuu automaattisesti vastaavilla jaksoilla, ellei sitä ole irtisanottu ennen seuraavan sopimuskauden alkua. Irtisanottu sopimus päättyy laskutuskauden lopussa.

Irtisanominen tulee suorittaa asiakkaan hallintapaneelista löytyvän irtisanoutumispainikkeen kautta.

Palveluntarjoaja voi purkaa sopimuksen välittömästi ilman irtisanomisaikaa, jos asiakas rikkoo olennaisesti sopimusehtoja tai jos palvelun tarjoaminen ei ole mahdollista ulkoisista syistä johtuen (esimerkiksi force majeure -tilanne) tai väärinkäytösten vuoksi.

Palveluntarjoajalla on oikeus purkaa sopimus välittömästi ilman irtisanomisaikaa, jos asiakas menettää maksukykynsä, asetetaan konkurssiin tai jos asiakkaan lasku on maksamatta yli 30 päivää laskun eräpäivän jälkeen.

5. 30 päivän peruutusoikeus

Jos asiakas ei ole tyytyväinen hankkimaansa palveluun, hänellä on oikeus perua tilauksensa 30 päivän sisällä palvelun toimituksesta. Jos asiakas on tilannut palvelun kokeilujaksolla ja päivittänyt sen maksulliseksi tilaukseksi, tilauksen katsotaan alkavan kokeilujakson alusta.

Tyytyväisyystakuu ja siihen liittyvä peruutusoikeus eivät koske verkkotunnus-tilauksia.

6. Hinta, maksaminen ja laskuttaminen

Asiakas suorittaa maksun palveluntarjoajalle tilatusta palvelusta kulloinkin sovitun laskutuskauden mukaisesti. Laskut toimitetaan asiakkaalle tämän antamien laskutustietojen perusteella joko postitse, sähköpostilla tai verkkolaskuna.

Palveluntarjoaja voi vaatia korkolain mukaista viivästyskorkoa myöhästyneistä maksuista sekä voimassa olevan hintaluettelon mukaista huomautusmaksua. Asiakkaan on korvattava myös maksun laiminlyönnistä johtuvat perintätoimistojen palkkiot ja muut oikeudelliset kulut lain määrittelemien kustannusten mukaisesti. Palveluntarjoajalla on oikeus laskuttaa kohtuullinen korvaus liikamaksujen palauttamisesta aiheutuneista kuluista.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden tehdä hinnanmuutoksia. Hinnanmuutoksista ilmoitetaan viimeistään yhtä (1) kuukautta ennen niiden täytäntöönpanoa. Uudet hinnat tulevat voimaan asiakkaan seuraavan laskutusjakson alkaessa. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa palvelu ennen uusien hintojen voimaantuloa. Lakiin tai verotukseen liittyvistä syistä johtuvat hinnanmuutokset tulevat voimaan heti.

7. Palvelun saatavuus

Palvelu on asiakkaan käytössä heti tilauksen teon jälkeen. Joidenkin palvelun osien (kuten verkkotunnusten tai domain-siirtojen) toimitus saattaa kuitenkin viivästyä johtuen tekijöistä, jotka eivät ole palveluntarjoajan hallinnassa, eikä palveluntarjoaja ole vastuussa tällaisista viivästyksistä. Palveluntarjoaja yrittää tiedottaa asiakasta mahdollisista viivästyksistä niiden ilmetessä.

8. Palvelun sisältö ja muokkaus- tai päivitysoikeus

Palveluntarjoaja voi toteuttaa sopimuksen mukaisen palvelun valitsemallaan menetelmällä. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muokata palvelun sisältöä tai teknisiä ratkaisuja, kunhan palvelun saatavuus ja käytettävyys pysyvät pääosin ennallaan. Palveluntarjoaja voi myös muuttaa palvelua lainsäädännön muutosten tai viranomaismääräysten perusteella. Asiakkaille ilmoitetaan mahdollisista muutoksista.

Palveluntarjoaja rekisteröi asiakkaan verkkotunnuksen kolmannen osapuolen ylläpitämien rekisteröintipalvelujen kautta, toimien ainoastaan maksujen välittäjänä. Verkkotunnus rekisteröidään asiakkaan toimittamilla tiedoilla. Asiakas hyväksyy verkkotunnusrekistereiden ehdot ja vastaa oikeudestaan käyttää kyseistä verkkotunnusta. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa verkkotunnusrekistereiden toiminnasta.

Palvelun sisältö perustuu palvelukuvaukseen ja mahdollisiin sen liitteisiin. Asiakkaalla on oikeus käyttää palvelun tarjoamaa levytilaa vain oman yrityksen, yhteisön tai henkilökohtaisen materiaalin tallentamiseen internet-käyttöön (jatkossa ”sivusto”). Sivuston levytilan jälleenmyynti on kuitenkin kielletty.

Palvelun resurssit voivat olla rajoitettuja, ja tästä on maininta palvelukuvauksessa. Jos resurssien käyttö ylittää määritellyn rajan, palveluntarjoajalla on oikeus rajoittaa tai estää palvelun käyttöä tai tarkistaa palvelun hinta vastaamaan käyttöä yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Palveluntarjoajalla on oikeus priorisoida liikennettä tai muita resursseja ja tarvittaessa puuttua asiakkaan palvelun käyttöön tai yksittäisiin prosesseihin, mikäli asiakkaan käyttö aiheuttaa häiriöitä tai haittaa palveluntarjoajalle tai muille asiakkaille.

Palvelun kautta toteutettavasta suurten tiedostojen jakamisesta tai muusta kuin normaalista kotisivukäytöstä aiheutuvasta merkittävästä kuormituksesta on sovittava etukäteen palveluntarjoajan kanssa.

Palveluntarjoajalla on oikeus seurata palvelujen käyttöä sekä automaattisten järjestelmien että manuaalisten tarkastusten avulla. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden estää teknisin keinoin sopimuksenvastainen toiminta.

9. Palveluntarjoajan toteuttamat ylläpitotehtävät

Palveluntarjoajalla on oikeus perustaa asiakkaan palveluun käyttäjätunnus tai vastaava pääkäyttäjän oikeuksia sisältävä pääsyoikeus ylläpitotarkoituksiin.

10. Asiakkaan oikeudet ja velvollisuudet

Käyttäjän on toimitettava palveluntarjoajalle oikeat tiedot palvelun tilaamisen yhteydessä. Jos tiedot ovat virheelliset tai puutteelliset, palveluntarjoaja voi pidättäytyä toimittamasta palvelua. Käyttäjän on ilmoitettava kaikista muutoksista tietoihinsa viipymättä.

Käyttäjätunnukset ovat henkilökohtaisia, ja käyttäjä vastaa kaikista tunnuksellaan tehdyistä toimista.

Käyttäjä on vastuussa kaikesta palveluun lisäämästään materiaalista. Materiaalin ei tule olla loukkaavaa, rikkoa tekijänoikeuksia tai olla vastoin Suomen lakia tai hyviä tapoja. Palveluntarjoaja voi poistaa materiaalia, jos se katsoo sen rikkovan näitä ehtoja.

Käyttäjän tulee varmistaa, että hänen verkko- ja muiden toimiensa noudattavat Suomen lakia ja hyviä tapoja. Palveluntarjoajan tai kolmansien osapuolten palvelimien ja palveluiden luvaton käyttö tai käyttöyritys on kielletty.

Tietojärjestelmien haavoittuvuuksien etsintä palveluntarjoajan järjestelmissä on kielletty ilman kirjallista lupaa. Palveluntarjoaja voi sulkea käyttäjän palvelut, jos tällaista toimintaa havaitaan. Jos selvitystyö aiheuttaa kohtuutonta haittaa tai kustannuksia, palveluntarjoaja voi veloittaa käyttäjältä aiheutuneet kulut.

Jos käyttäjä löytää haavoittuvuuden tai vastaavan ongelman normaalin käytön aikana, edellä mainittua kohtaa ei sovelleta. Käyttäjän tulee ilmoittaa löydöksistään palveluntarjoajalle. Jos palveluntarjoaja katsoo, että löytynyt ongelma on vakava ja käyttäjä on auttanut sen löytämisessä ja/tai tutkimisessa, palveluntarjoaja voi harkintansa mukaan maksaa käyttäjälle palkkion.

Käyttäjän on myös luettava ja noudatettava palveluntarjoajan tiedotteita palveluun ja sen muutoksiin liittyen. Tiedotteet voidaan julkaista sähköisillä alustoilla tai toimittaa käyttäjälle sähköpostitse.

11. Palvelun puutteet, puutteiden korjaaminen ja vahingonkorvaus

Jos palvelu poikkeaa merkittävästi palvelukuvauksessa määritellyistä ominaisuuksista ja tämä ero hankaloittaa huomattavasti palvelun käyttöä, palvelussa katsotaan olevan puute.

Asiakkaan tulee ilmoittaa havaitsemastaan puutteesta välittömästi. Palvelujen toimivuutta seurataan ja mahdolliset puutteet pyritään korjaamaan niin nopeasti kuin mahdollista ottaen huomioon palvelukuvauksessa mahdollisesti määritellyt erityisehdot korjauksen aikataulusta. Virka-ajan ulkopuolella tehtävistä kiireellisistä korjauksista sovitaan erikseen.

Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tilapäisesti keskeyttää palvelun tuottaminen, jos se on välttämätöntä korjaus-, huolto- tai muiden töiden takia. Palveluntarjoaja pyrkii pitämään katkoksen mahdollisimman lyhyenä ja informoimaan asiakasta siitä etukäteen, mikäli mahdollista.

Palveluntarjoaja voi kieltäytyä korjaamasta puutetta, joka johtuu asiakkaan toiminnasta, kuten väärinkäytöksistä tai palvelun epäasianmukaisesta käytöstä.

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa kolmansien osapuolien palveluissa, verkoissa tai ohjelmistoissa ilmenevistä ongelmista tai muista puutteista.

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa puutteista tai toimintahäiriöistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä (force majeure) tai kolmansien osapuolten toimista.

Asiakkaan on tehtävä valitus mahdollisista puutteista kahdeksan (8) päivän kuluessa sähköisesti tai muulla palveluntarjoajan ohjeistamalla menetelmällä.

Palveluntarjoajan vastuu tämän sopimuksen perusteella rajoittuu enintään siihen summaan, jonka asiakas on maksanut sinä kuukautena, jona sopimusrikkomus on tapahtunut. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa välillisistä vahingoista, jotka voivat aiheutua asiakkaalle palvelun käytöstä tai muista syistä. Tämä sopimus määrittelee kattavasti palveluntarjoajan vahingonkorvausvastuun ja vastuun sopimusrikkomusten vuoksi.

12. Teemojen käyttöoikeudet ja muokkauskielto

Tämän sopimuksen piirissä asiakkaalle tarjotut kotisivuteemat (jäljempänä ”teemat”) ovat Millasivut Oy:n omaisuutta ja ne toimitetaan asiakkaalle käyttöön osana SaaS-palvelua. Asiakkaalla on oikeus käyttää teemoja ainoastaan palvelun tilausjakson aikana. Teemojen käyttöoikeus on voimassa vain sopimuksen keston ajan ja päättyy automaattisesti palvelusopimuksen päätyttyä tai sen irtisanomisen yhteydessä. Teemoja ei saa kopioida, levittää, myydä tai muutoin siirtää kolmansille osapuolille ilman erillistä kirjallista suostumusta palveluntarjoajalta.

Asiakkaalla ei ole oikeutta muokata, muuttaa tai muuten manipuloida teemojen lähdekoodia millään tavalla. Kaikki teemoihin kohdistuvat muutokset, mukaan lukien mutta ei rajoittuen koodimuutokset, graafisen ilmeen muuttaminen tai toiminnallisuuden muokkaaminen, on tehtävä yhteistyössä palveluntarjoajan kanssa tai palveluntarjoajan suorittamana. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden periä maksu teemojen muokkaamisesta tai mukauttamisesta, mikäli tällainen toiminta on sovittu erikseen asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä.

Mikäli asiakas pyytää kustomoituja muutoksia teemoihin ja tällaisia kustomoituja teemoja (jäljempänä ”kustomoidut teemat”) luodaan, myös näiden kustomoitujen teemojen kaikki immateriaalioikeudet kuuluvat Millasivut Oy:lle. Asiakkaalla on ainoastaan oikeus käyttää kustomoituja teemoja sopimuksen voimassaoloaikana. Immateriaalioikeudet, mukaan lukien mutta ei rajoittuen, tekijänoikeudet kustomoituihin teemoihin, pysyvät Millasivut Oy:n hallinnassa.

Mikäli asiakas rikkoo näitä ehtoja, palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää palvelun tarjoaminen asiakkaalle välittömästi ja ilman irtisanomisaikaa sekä vaatia korvauksia mahdollisesti aiheutuneista vahingoista.

Viimeksi päivitetty: 14.1.2025

Linkit

Tuki

Tietoja

Tili

Heräsikö kysymyksiä?